becsődöl a nyugati Skála

2007.08.09. 14:37 Öltönyösrabszolga

Mivel aktívan dolgozom a kereskedelemben, mindig kiemelt figyelmet fordítok arra, hogy bánnak velem reklamációkezeléskor. Igazából mindig jól elszórakozom a hagyományos, berögződött vevőpanaszkezelésen, lásd a mai eset a nyugati Skálában. Illetve apró netes kutatás után, Skála-Metró áruházban. Honlapja ugyan nincs neki(2007 van ember! A sarki videotékának is van!!!), de különféle cikkek emlegetik, amelyekben sűrűn találhatók a csőd, veszteség és az adósságfelhalmozás szavak. Nem véletlenül, de ne szaladjunk előre.

 Triviális dolog történt, Öltönyös Anyukája (neki is van, igen)vett egy inget, ami történetesen nem volt jó méretileg. Másnap reggel visszamegy és szeretné visszakérni a pénzt, hát ugye itt a blokk, meg véletlen volt, meg bocsánat, ő kérne elnézést, amire persze egy jóravaló üzletben, ma már nincs szükség, mert ők adják vissza maguktól. Nos, kerek perec, pénzt vissza nem adunk, esetleg belemennek abba a szívességbe, hogy levásárolható az összeg.

A hölgy arra hivatkozott, hogy a törvény nem kötelezi őt a pénzvisszafizetésre, és már a levásárlással is nagylelkűek. A neten sajna nem találom a törvény betűjét, bár érdekelne, úgy tudom 3 napig eredeti csomagolásban bármilyen vásárlástól el lehet állni, DE ez most mellékes.

 A lényeg azonban az üzletpolitikán van és az üzleti környezeten. Az hogy 9900tól indulnak az ingek, az egy dolog, nem kötelező ott vásárolni. Hozzátenném, hogy szemben ott a westend és még a drágább üzletekben is 5000-7000 egy ing, de átlagáron inkább csak 3000-4000. Viszont a Westend minden nagyobb üzlete egy VERSENYpiacon van és a vevőmegtartás ott kezdődik, hogy öles betűkkel írják ki, hogy ha meggondoltam magam 30! napig visszavihetem a terméket minden bilétájával, blokkal és visszaadják az árát. Különösebb kérdezősködés nélkül. Megjártam, tényleg működik. Mert nekik ennyit megér a vevő bizalma, attól hogy most visszaadja a pénzt, jól fogom érezni magam és ha nem most, 3 hét múlva veszek náluk valamit. Meg máskor is. És mondjuk mivel kedvenc üzletem, elkölthetek még 50 ezer forintot. Meg jövőre is. Plusz ajánlottam már ismerősöknek is.

Ezzel szemben mit kaptam most: Szigorú elutasítást, nem, ragaszkodunk az egyszer már befizetett pénzecskénkhez. Nem fog földhöz vágni, itt az elv a lényeg. Hogy Öltönyös és kedves Anyukája soha egyetlen forintot sem fog ott elkölteni ezentúl. Hogy Öltönyös, ideírja és a napi jósok látogató el is olvassa. Hogy Anyuka bemegy a munkahelyére és egy hétig ez a pletyó a büfében, a könyvelésen, a rokonoknál, és a könyvtárossal. Tehát ez a remek üzletpolitikai siker, ez a mintegy 3000 forint adózott nyereség, visszatart mondjuk 50 embert egy teljes éven keresztül bárminemű pénz elköltésétől. 50 ember? Ki nem tojik rá? De nem csak velünk forul ez elő, másokkal is.. és az ő elégedetlenségük is eljut 50 emberhez.

A Skála-Metró áruház végleg elásta magát, a már amúgy sem túl bő vevőkörében. No igen. A Westendben lehet hogy csak 5000 egy ing, de pl New Yorkerben folyamatosan cseng a kassza. MINDIG sor van, egyszerre 2 pénztároslány alig bírja a melót. Itt a ruhaosztályon a reklamáció 30 perce alatt egy, azaz egy darab vásárlás történt. Talán a New Yorker csak 1500 Ft-ot nyer egy eladott ingen. Talán.  A Skála meg 3000-et. Csak ezalatt a fél óra alatt a New Yorker eladott 50 darabot. az 75.000 HUF. Említett üzlet pedig eladott egyet. Az 3000 HUF adózott nyereség. Te melyik üzletnek lennél a tulajdonosa?

Ha picit továbbviszem a dolgot, már az üzletvezetővel beszéltünk, aki azt mondta, hogy a tulajdonos utasítására nem adnak vissza pénzt. Namost megkérdezném, hogy egy üzletvezetői jogkörbe nem tartozik bele az ilyen pitiáner tételek feletti rendelkezés? Igen kedves tanácsom a hölgynek, remélem eljut hozzá ez (persze, megkeresem e-mailben, nem bírom ki:) hogy sürgősen keressen magának egy másik állást, mert ezt hamarosan elveszíti az említett csőd miatt. Csak az ég szerelmére, ne a kereskedelemben! Persze egy szemléletváltás is megteszi. Egy alapos.

Illetve Öltönyös itt szeretné jelezni a tulajdonosnak, hogy készenáll az áruház vezetésére, és garantálja, hogy egy éven belül vastagon nyereségessé teszi. Még munkabért sem kér. Csak százalékot a nyereségből.

5 komment

Címkék: hivatal uzlet

A bejegyzés trackback címe:

https://oltonyosrabszolga.blog.hu/api/trackback/id/tr713399990

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DuDe · http://dude.blogol.hu 2007.08.15. 13:10:07

Én a Westendben cipőt szoktam venni (igaz, évente egyet), és előfordult, hogy nem volt jó a méret, pedig próbáltam, lépkedtem, de hosszabban viselni mégis más. Szóval visszavittem, doboz, blokk satöbbi, és szó nélkül cserélték. Azért csere, mert cipő az kellett, de eggyel nagyobb :D Nemhiába él a mondás, hogy az elégedett ügyfél 2 másikat hoz, az elégedetlen viszont 10 másikat visz.

DuDe · http://dude.blogol.hu 2007.08.15. 13:11:33

Én a Westendben cipőt szoktam venni (igaz, évente egyet), és előfordult, hogy nem volt jó a méret, pedig próbáltam, lépkedtem, de hosszabban viselni mégis más. Szóval visszavittem, doboz, blokk satöbbi, és szó nélkül cserélték. Azért csere, mert cipő az kellett, de eggyel nagyobb :D Nemhiába él a mondás, hogy az elégedett ügyfél 2 másikat hoz, az elégedetlen viszont 10 másikat visz.

Ismeretlen_69774 2007.08.15. 14:30:17

Igaz.. Igazából szeretném megtudni a skála üzlet-vezetőjének és a tulajdonosának az e-mail címét, megmutatni mit is tettek ott, plusz megmutatni neki a látogatottsági statisztikát... Lelohadna a mosoly az arcukról:D

DuDe · http://dude.blogol.hu 2007.08.15. 19:07:19

..ha mosolyognak egyáltalán :) Kitettem az írásod linkjét a blogomba ;)

hihi 2007.09.24. 15:25:42

Az a gáz tudod, hogy normális minőségű női konfekciót túl sok helyen nem lehet vásárolni, viszont rendes méretválasztékban kevésben is alig... és ezen kevesen egyike a skála. Az áraik gyalázatosak, ezt aláírom, de ha eltekintenél a manapság trendi, csecsemseggemkilóg, anorexiás tiniknek kitalált divatcikkektől, és mondjuk napi 24 órában munkaruháben (értsd; kosztüm) sem szívesen szalagálasz, akkor jó hely a skála. 9000 szerintem nem is sok egy ingért, egy rendesebb női póló (alsó) ára. Én még nem viittem vissza semmit, lehet hogy tahók lennének ha megtenném... viszont hogy akkor előkerülne a főnök, az ziher, mivel ilyen esetekben én cirkuszt szoktam csinálni.
süti beállítások módosítása