Az Vevőmegtartásrul, avagy a vevőelégedettség mibenléte

2009.04.23. 11:13 Öltönyösrabszolga


Öltönyös korábban motort vett, és mivel sosem volt még közelebbi barátságban ezekkel a vasakkal, nem nagyon tudja bütykölni, ígyhát szerelőre szorult, amikoris a drága otthagyta az út mentén pár kilométer után. Baromi kiszolgáltatott helyzet, a szerelő azt mond, amit akar, nem nehéz rájönni, hogy annyit értek hozzá, mint Barbis kislány a kvantumfizikához. Szombat délután fél egy, Érd megacity. Egy érdi Honda kereskedés természetesen foglalkozik az enyémmel is, megkönyörül rajtam, beviszi a műhelyébe, itt van 2 km-re. Kedves, mosolygós hölgy Andrea, a szerelője pedig igazán szuper - mondja ő:)

Tényleg, megadott határidőre kész is, mehetek érte, megtisztította a karburátort mondja a szerelő, egyépként tökéletes állapotban van a kicsike - Mondá a szerelők gyöngye.

A Motor megy is rendesen, ahogy kell neki, másnap munkába, harmadnapra viszont egyszercsak a körúton a belső sávban.. köh-köh hörr stop. Gyors telefonálás a szervízbe, hogy ez így most mit jelentsen, dehát ők már zárnak, húsvét jön, nagyon sajnálják, 10 perc múlva már nem veszik fel a telefont. Hazatolás két kilométer. Másnap Férfi értékesítő kollega, közli, hogy a főnökség elvitte a mentőtransportert nyaralni, így nem tudnak érte jönni, csak kedden. Persze Öltönyös is motorozást tervezett a következő pár napra, de hát ha nincs autó nincs autó.

Következő telefon nyaralás után, az eddig sajnálkozó és értetlenkedő kollegák átváltottak egy másik stílusba: Őket nem érdekli az egész, ők megcsinálták, működőképesen adták át, arról, hogy lehet hogy egy rakás gané a gépem, ők nem tehetnek, de ha nagyon szépen kérem, majd jövőhéten beviszik, de különben is kéthetes előjegyzés van náluk, szóval nem ígérnek semmit, de főleg nem vállalják a felelősséget a munkájukért, hiszen ők elhárították a hibát.

Telefon Andreának, a főnöknek, mézesmázas hang, konzultálnia kell a szerelővel, de visszahív. És lőn, 10 perc múlva ő is agresszíven lenyomta nekem, hogy minek kellett nekem ilyen motort venni, nagyon sajnálja, de két hetes előjegyzés, no garancia, és különbenis, ő tett nekem szívességet a múltkori javítással is, és ha nagyon nyalok(megnyílik a pénztárcám), esetleg most is megteheti.

Próbáltam rá utalni finoman, hogy csókolom, én vagyok a kedves vevő, ez a hangnem nem éppen a legmegfelelőbb vevőmegtartó erő, ha hosszútávon szeretnének ügyfeleik közt tudni, talán sűrű elnézések közepette kellene megcsinálni, de tegnapra, garanciában. Ez őt nem annyira hatotta meg, maradt a lekezelő stílus, hogyhát nekik mennyi fontosabb dolguk van az én szaromon kívül, majd kegyeskednek.



Öltönyöst ezzel sikerült annyira feldühíteni, hogy a következő egy órában szerelőt keresett Google barátja segítéségével, telefonált, és érdekes módon, akadt olyan, aki még aznap kijött.

Helyszínen gyertyacsere, ÚjSzaki csodálja, hogy ezzel eddig eljöttem. Első böki, amit az "átnéztem a motort" csodaszerelő ExSzaki nem vett észre. Így már járóbetegként elmegyek a műhelyéig, ahol nem túl nagy szakértelmet igénylő légszűrő, olajszűrőcsere, váltóolaj folyás megszűntetés, alapjáratállítás, első fékbetét csere és kitudjamég milyen csodák elvgézése után átadta a mocit: "Hát, megváltozott a hangja picit, most már nagyon egészségesen hangzik" És tényleg, eddig egy Wartburgba szerelt kávédarálóhoz hasonlított (a füstje is), most inkább duruzsoló darázska. Könyebben indul, jobban reagál a gázra, megy, ahogy annak mennie kell.

A csodaszerelő, akire többször hagsúlyozottan eddig semmi panasz nem volt (értsd: Ön, kedves ügyfél, hülye, mi mindent jól csináltunk, a szerelőnk a legjobb a világon), nem vett észre semmit ezekből. Na, most már van rá panasz. Kedves Hondapark, egy vevőt biztosan buktatok, node biztos olyan jól megy a biznisz, hogy nem fontos az ilyesmi. Tessék statisztikát olvasni, hogy az elégedett ügyfél hányat hoz magával, és az elégedetlen hányszor ennyit riaszt el. Meg az új vevő szerzés és a régiek megtartása közti költségösszefüggést tanulmányozni, az otthagyott pénzemet a mekkmesterkedésre pedig jótékony célra adományozni.

6 komment

Címkék: motor idiota fogyasztovedelem

A bejegyzés trackback címe:

https://oltonyosrabszolga.blog.hu/api/trackback/id/tr603400062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kétszeri Csaba · http://www.ketszeri.hu 2009.04.23. 16:39:47

Ha javítás után ugyanaz a hiba előjön, szervízt kell cserélni. Ha meg akarnak tartani, akkor is. ("A" szervíz két sikertelen javítás után "olcsón" csinált volna motorgrenerált az előző kocsimban. "B" kicserélte a gyújtókábeleket és megjavult.)

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.04.26. 08:15:27

Hm... Nem akarok a "posztoló a hülye" irányba elmenni, de azért pár kérdésem lenne. Ugye, használt motort vettél? Mert ha igen, akkor az okos (autósok) szerint az első út a szervízbe vezet, ahol pontosan az ÚjSzaki által felsorolt műveleteket kell végrehajtatni... Ez a költség része a motor árának, ugyanis az előző tulaj tudja, hogy el fogja adni, tehát ezeket már nem cserélgeti... Vagy új volt a lelkem? Motorokra nincs kötelező szervíz? Hány kilométert mentél vele az eset előtt? Amit meg a történetről leírtál, azért Átnéztem Szakinak járna egy Leszaromokkal ékesített gyémánt Majesztro-díj... Én sem értek a motorokhoz, de úgy gondolom, ha dolgozni nincs kedvem, akkor is sokkal egyszerűbb egy gyertya, olajszűrő, stb cserét abszolválni, mint szétszedni egy karburátort (Hacsak nem kívülről tisztította meg...) Aztán, ha ettől működik, még mindig le lehet számlázni azt a karburátortisztítást, attól függetlenül, hogy nem is végezték el... Gondolom számlát egyik helyen sem kaptál... Mert ha igen, akkor megfenyegetheted őket, hogy vagy visszapénz, vagy feljelented őket csalásért... Egyébként nem egyépként... ;-)))))

Öltönyös · http://oltonyosrabszolga.freeblog.hu 2009.04.26. 17:07:08

Kedves Jácint, igazad is van, meg nem is, és simán elképzelhető, hogy a posztoló a hülye:) Nincs kizárva, Öltönyös is csak ember, joga van hülyének lenni. SZóval használt volt, és kb 10 kilométert ment. Gondoltam mielőtt beesik a szevízbe, ha tud menni, megyek vele egy kis kört, nem rögtön Barcelonáig, de a közeli parkolóig mindenképp. Szóvaltehát az első majesztró természetesen tudta, hogy mi a motort története, hogy frissen vettem használtan, így ha tényleg átnézte, ezekre akár figyelhetett is volna, bónusz, ezekért jó sok egységre le is húzhatott volna. A fő érvük az volt, hogy "ők elhárították a hibát, amikor átadták, ment a motor." És ez bizony igaz volt. Bár az orvos kap műhibapert, amikor visszacelluxozza a levágott végtagot és azt mondja "Hát kéremszépen, én visszatettem"! Az első helyen talán valami fecnit kaptam, de ugye ezt ők is tudják, hogy ez a beperelem jól 8 ezer magyar forintért, azt nem teszem meg. Igazságérzetem ugye ezt diktálná, viszont felmértem, mennyi időt, stresszt és energiát venne ki ez az életemből, és az egyenlet azt mutatta, hogy ha lehúzok kb 15-20 órát egy mekkdönciben, akkor a) megkerestem a vitatott összeget b) kevesebb időt csesztem el c) hát.. a stressz nem biztos:) Szóval nekem ez a bejegyzés elégtétel volt, szívből remélem, hogy tényleg kidobja majd egy srácnak a google amikor az "érd honda szervíz" szavakat pötyögi a googleba, másrészt meg ők is elolvasák egyszer és hatalmas lesz a fejük. Kis vérnyomásnövelés kiváltja a reggeli kávéjukat:)

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.04.28. 08:54:02

Ez megvolt már? http://jacint.blog.hu/2009/04/23/lenyomtam_az_office_shoes_t Nem azt mondtam, hogy pereld be őket, hanem, hogy hívd fel őket, mond el, mi történt, és jelezd, hogy kéred vissza a pénzt, különben feljelented/bepereled őket... Ha beijednek jó, ha nem, akkor sem muszáj pereskedni... Persze ez is idő/lelki defektus, de sokkal inkább megjátszható, mint maga a beperelés...

Öltönyös · http://oltonyosrabszolga.freeblog.hu 2009.04.28. 23:17:43

Szia Jácint, igen, megvolt, okos is volt, tetszett a szívósságod! Ők gyamítom nem szívják be a pereskedést, mert akkor nekem kéne bebizonyítani, hogy miután elhoztam, nem csináltam vele semmi rosszat:) szóval le vannak tojva, költsék gyógyszerre:) Igen, PSZFre is jártam, fél évfolyam az APEHnél dolgozik. Nyolcezerért azonban nem uszítom rájuk, őket majd akkor vetem be, ha valami igazán kell... AZ építttetőm például gyanúsan letagadtatja magát az irodáan, a mobilja meg kikapcsolva:) Szóval majd egy másik fejezetben a Santorin 95 Mekkmester Kft lesz a célpont, készüljenek, ha még nincs náluk épp adóellenőrzés:)

Hugi 2009.04.29. 15:30:25

Jácint pajtás! elolvastam a cipős sztorit, szép a történet. És ez is jó ugye. Az egésszel az a baj, hogy valójában olyan világban élünk, ahol az emberek tömegeinek nem kell a jó. És amíg a főnök még így, hogy néhányan vadásszák a megfelelő termékeket, még így sem kényszerül egyetlen malibui villáját sem eladni, addig nem lesz változás. Ahhoz igényesség kellene. Meg lehet nézni a ruhákat is. Tömegével hordanak olyan cuccokat emberek, amik egészen egyszerűen el vannak szabva. A mintája, anyaga egy dolog, ízlés dolga, de hogy a dereka ne legyen a combmérethez arányos, hogy senkinek ne jusson eszébe, hogy igenis kell egy gomb a blúzra a két mell közé, hogy a nadrág nem akor jó, ha még a tököm is elfér benne (nekem ugyanis nincs ilyenem, ezt ezúton üzenem Kínába), hogy a felső ne csak elölről, hátulról is paszoljon... hosszan sorolhatnám még a bajaimat. De hogy minderre legyen kereslet... az baj. Tessék nyugodtan körbenézni. Minden második lánynak eláll a derekánál a sztreccsnaci. Úgy divatba lendült az alacsony derekú nadrág, hogy új piaci rés keletkezett álltala, de már tömögetik: a Nagy Plázában máris kapható az "évezred legújabb" találmánya, a derékmelegítő... Van rá kereslet, ez van. Ki nem szarik RÁD, ha a többi pupák megveszi akkor is, ha te most ötvennek mondod el, hogy ne tegye. Ha holnaptól kicsit önérzetesebbek lennénk, és egyszerűen a boltokban rohadnának azok a nadrágok, amik ránk nem jók, egykettőre igényesebb lehetne a paletta. De Neked nincs ráhatásod azokra, akikre ott malibun számítanak.
süti beállítások módosítása